Od devadesáti litrů k devíti stům

24.06.2019

Moje malé jezírko na dvorku znáte.  Má 90 litrů a je v něm Orobinec, Prustka a leknín. S leknínem je ale trošku problém. Měl být do malého prostoru. Tedy by se tam měl v pohodě vejít a nepřerůstat ven. 

No, nějak to asi nepochopil :-) 

Leknín, Prustka a Orobinec v maltovníku
Leknín, Prustka a Orobinec v maltovníku

Proto padlo rozhodnutí, udělat leknínu samostatné jezírko. 

Mimochodem, jako záminka dobrý, stejně jsem už dávno pokukovala po větším jezírku, vodu na zahradě prostě miluju :-)

Takže jsem přešla od devadesátilitrového jezírka rovnou skoro k tisíci litrů. Protože máme psa a folie by asi nevydržela, použila jsem zahradní plastové jezírko 150 x 150 s výškou 45 cm a celé to vznikalo asi týden.

Pro srovnání, takto to vypadalo na zahradě před začátkem prací:

Zahrada před úpravou
Zahrada před úpravou

Návod, jak založit plastové jezírko na zahradě, jsem nastudovala už dávno, takže jsme mohli přejít rovnou k realizaci. 

Nejtěžší bylo vykopat jámu na jezírko. Ale mám šikovného syna, takže to měl za chvíli hotové. Do jámy jsme nasypali vrstvu písku, vodováhou srovnali, aby se mírně naklánělo a - v případě, že by přeteklo - odtíkalo směrem od domu. 

Pak jsme usadili jezírko a začali napouštět. Zároveň jsme dosypávali písek okolo jezírka. Když došel písek, dosypali jsme zbytek hlínou. 

A je skoro hotovo

Ještě budeme upravovat okolí, musí se zamaskovat plastový okraj jezírka a řešit malý vodopád, ale to až časem. A jak budu maskovat plastový okraj jezírka? Nelíbí se mi tam nakupit hromadu kamení, jak je to často u jezírek v zahradách vidět. Mám v plánu zamaskovat okraje rostlinami, popřípadě větvemi. Zkrátka to přírodní jezírko. 

Zatím jsme do jezírka dali po týdnu leknín a další práce - a zejména úprava okolí - budou pokračovat postupně.